تحقیق هجوم‌ غرب به‌ احكام‌ شرع‌ اسلام‌

مطالب دیگر:
📃مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی ( فصل دوم پایان نامه )📃مبانی نظری و پیشینه تحقیق هیجان📃پرسشنامه تاثیر اتوماسیون بر نگهداری تعمیرات📃پرسش نامه بررسی تاثیر آموزش در كارآیی كاركنان📃پرسشنامه ارزیابی میزان ارتباط زیرمعیارها ی مدل تعالی EFQM ومناظر کارت امتیازی متوازن BSC📃پرسش نامه بررسی تطبیقی روش‌های موجود تجزیه و تحلیل مالی📃پرسش نامه اثربخشی ارزیابی عملكرد كاركنان📃دانلود پاورپوینت عناصر و مفاهیم سازماندهی(فصل هفتم کتاب مبانی سازمان و مدیریت رضائیان)📃دانلود پاورپوینت فرایـند مدیریت ریسک (ویژه ارائه کلاسی درسهای تصمیم گیری در مسائل مالی و مدیریت سرمایه گذاری)📃دانلود پاورپوینت تاریخچه، مفاهیم و الگوهای مدیریت استراتژیک📃دانلود فایل ورد Word پروژه مدلی کارا برای ساخت پیکره متنی موازی از روی پیکره متنی تطبیقی📃کسب و کار اینترنتی📃ده کلید برای تقویت روحیه📃انواع چوب📃گزارش های مربوط به پایپینگ وصورت وضعیت و...📃ادبیات و تاریخچه تحقیق فرهنگ سازمانی📃حقوق زنان در آخرت📃مقاله تحلیلی در مورد نتورک مارکتینگ📃دانلود کامل پایان نامه رشته اقتصاد با موضوع علم اقتصاد📃کنترل پیشرفته روشنایی خیابان
هجوم‌ غرب به‌ احكام‌ شرع‌ اسلام‌, تحقیق در مورد هجوم‌ غرب به‌ احكام‌ شرع‌ اسلام‌, دانلود تحقیق هجوم‌ غرب به‌ احكام‌ شرع‌ اسلام‌, دانلود رایگان تحقیق هجوم‌ غرب به‌ احكام‌ شرع‌ اسلام‌, پروژه هجوم‌ غرب به‌ احكام‌ شرع‌ اسلام‌, مقاله هجوم‌ غرب به‌ احكام‌ ,,|35012302|jwo
محقق گرامی فایل مورد نظر در مورد تحقیق هجوم‌ غرب به‌ احكام‌ شرع‌ اسلام‌ آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.


بخشی از متن تحقیق:

اشاره:

مقاله، پس‌ از طرح‌ 5 دوره‌ هجوم‌ غربي‌ به‌ احكام‌ شرع‌ اسلام‌ (از جنگهاي‌ صليبي‌ تا دوران‌ پس‌ از مشروطه)، دو سند تاريخي‌ مهم‌ مربوط‌ به‌ دوران‌ مشروطه، حملات‌ غربگرايان‌ و سكولاريست‌ها به‌ احكام‌ و حدود الاهي‌ و قوانين‌ جزائي‌ اسلام‌ در آن‌ دوران‌ را ارائه‌ مي‌كند كه‌ چگونه‌ حكم‌ «قصاص» و... مورد اهانت‌ و يورش‌ قرار مي‌گرفته‌ است. قرائت‌ اين‌ اسناد، خواننده‌ را با شباهت‌ غيرعادي‌ هجوم‌ مطبوعاتي‌ كنوني‌ عليه‌ احكام‌ اسلام‌ و افترأ «خشونت» به‌ قوانين‌ جزائي‌ اسلام، با دوران‌ صدر مشروطه‌ آشنا مي‌سازد:
مسئلة‌ «خشونت» را به‌ عنوان‌ ابزار تبليغي‌ و سياسي‌ عليه‌ اسلام‌ مي‌توان‌ با ريشه‌هاي‌ تاريخي‌ خاص‌ آن‌ بررسي‌ نمود. شكي‌ نيست‌ كه‌ اين‌ مسئله‌ بين‌ هيچيك‌ از فرق‌ اسلامي‌ در قرون‌ اوليه‌ از اين‌ زاويه‌ مورد بحث‌ نبوده‌ گرچه‌ مسئله‌ در ارتباط‌ با كل‌ قوانين‌ قضايي‌ و جزايي‌ و حقوقي‌ اسلام‌ طرح‌ مي‌شده‌ است. هرچند خشونت‌ سياسي‌ خوارج‌ و عدم‌ مشروعيت‌ «حق‌ خروج» براي‌ آنان‌ تقريباً‌ به‌ عنوان‌ موضوع‌ پذيرفته‌ شده، مطرح‌ بوده‌ و به‌ علت‌ افراطگري‌ و مردود بودن‌ اين‌ انديشه، خود خوارج‌ نيز بتدريج‌ تعديل‌ شدند اما مسئله‌ خروج‌ و قيام‌ عليه‌ حكومت، در حول‌ محور «خشونت» دور نمي‌زد بلكه‌ به‌ «حق‌ حكومت» و گاه‌ اساسي‌ترين‌ مفاهيم‌ سياسي‌ اسلام‌ باز مي‌گشت. محكوم‌ كردن‌ كل‌ تفكر اسلامي‌ با اين‌ حربه‌ را بايستي‌ به‌ بيرون‌ از دنياي‌ اسلام‌ رجوع‌ داد و شايد براي‌ نخستين‌ بار در جنگهاي‌ صليبي‌ بايد به‌ دنبال‌ آن‌ گشت.
براي‌ تبديل‌ آن‌ به‌ ابزار سياسي‌ در جهت‌ منافع‌ عقيدتي‌ و غيرعقيدتي‌ عليه‌ اسلام‌ مي‌توان‌ چند مرحله‌ تاريخي‌ را در ايران‌ در نظر گرفت:

اول: دوران‌ جنگهاي‌ صليبي‌ و توجه‌ غرب‌ به‌ اسلام.

دوم: دوران‌ بعد از رنسانس‌ در مغرب‌ زمين.

سوم: دوران‌ پس‌ از انقلاب‌ صنعتي‌ و انقلاب‌ فرانسه‌ و آغاز استعمار غرب‌ در مشرق‌ زمين.

چهارم: دوران‌ آغاز منورالفكري‌ در ايران‌ قاجاريه‌ بعد از قرارداد تركمانچاي‌ و جنگهاي‌ ايران‌ و روسيه.

پنجم: دوران‌ پس‌ از مشروطيت‌ ايران‌ و نشر اين‌ تفكر در سطح‌ وسيع.

هر يك‌ از اين‌ مقاطع‌ را مي‌توان‌ با اسناد و مدارك‌ تاريخي‌ به‌ بحث‌ گذاشت. اما توجه‌ به‌ قوانين‌ قضايي‌ اسلام‌ و تفاوت‌ جدي‌ آن‌ با روح‌ تجدد و فرنگي‌مآبي‌ در رساله‌هاي‌ دوران‌ اوليه‌ منورالفكري‌ و ايدئولوژي‌ «شبه‌ شريعت» آن‌ انعكاس‌ خاصي‌ مي‌يافت. كساني‌ چون‌ ميرزا فتحعلي‌ آخوندزاده‌ و نسلهاي‌ بعدي، ضمن‌ حمله‌ به‌ احكام‌ اسلامي، به‌ اين‌ مسئله‌ مي‌پرداختند. بخصوص‌ وي‌ قدرت‌ علماي‌ ديني‌ را در اجراي‌ قوانين‌ شرعي‌ حتي‌ در مقابل‌ استبداد و دستگاه‌ حكومتي‌ مورد حمله‌ قرار مي‌داد و آن‌ را باعث‌ تضعيف‌ اقتدار دولت‌ مي‌ديد اما تا دوران‌ مشروطه، اين‌ نقلها مورد توجه‌ جد‌ي‌ قرار نگرفته‌ و مجال‌ وسيع‌ براي‌ اين‌ تبليغات‌ به‌ وجود نيامده‌ بود. با طرح‌ مشروطيت، بخصوص‌ دوران‌ دوم‌ مشروطيت‌ كه‌ نزاع‌ جدي‌ دو تفكر ديني‌ و سكولار در تمامي‌ ابعاد سرگرفت، موضوع‌ كهنه‌ دوباره‌ تجديد شد و منورالفكران‌ با همه‌ ابزار بويژه‌ مطبوعات‌ به‌ ميدان‌ آمدند. اهانت‌ به‌ قوانين‌ شرعي‌ و طرح‌ تقابل‌ آن‌ با تمدن‌ و تجدد كم‌كم‌ به‌ افكار عمومي‌ القأ و در واقع، در دهانها گذاشته‌ شد. ابتدا علماي‌ مشروعه‌ خواه‌ و سپس‌ علماي‌ مشروطه‌خواه، اين‌ زمزمه‌هاي‌ سياسي‌ را به‌ عنوان‌ خطر جد‌ي‌ عليه‌ كيان‌ اسلام، تلقي‌ كرده‌ و نسبت‌ به‌ عواقب‌ آن‌ هشدار دادند. مطبوعات‌ و انجمن‌هاي‌ سر‌ي‌ دوره‌ دوم‌ مشروطه‌ بخصوص‌ بعد از شهادت‌ آيت‌الله‌ شيخ‌ فضل‌الله‌ نوري‌ بي‌پروا در اين‌ زمينه‌ به‌ نشر مطالب‌ مي‌پرداختند. آنان‌ از اين‌ سياست، چند هدف‌ داشتند و لااقل‌ مي‌توان‌ گفت‌ به‌ چند هدف‌ نزديك‌ شدند ...


این تحقیق با فرمت word قابل ویرایش در اختیار شما قرار می‌گیرد.
تعداد صفحات تحقیق: 34